LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    בן זוגך בוגד בך? כך תפעלי

    ביום לא בהיר את מגלה שבן הזוג בוגד בך. מה עלייך לעשות, לנסות לשקם את חיי הנישואין או להתגרש? לפנות לעורך דין או לחוקר פרטי? במאמר הנוכחי ננסה לענות על השאלות הללו ולתת מספר טיפים. מדריך לנבגדת.

    תוכן עניינים

    אל תשתפי את בן הזוג במחשבות שלך

    במידה ואת חושדת שבן זוגך בגד בך, חשוב שלא תשתפי אותו במחשבות שלך. בין אם את חושבת כבר על גירושין ובין אם לא – נסי להימנע מלעורר את תשומת ליבו לכך שאת מודעת למתרחש.

    הסיבה לכך: אם בן זוגך ידע שאת חושדת בו, הוא יוכל להסתיר את מעשיו ולטשטש ראיות.

    למה את צריכה ראיות?

    קודם כל, משום שברגע שיהיה בידייך ראיות, בן זוגך לא יוכל להכחיש, להתחמק ולתרץ תירוצים; הוא יהיה חייב להודות בפנייך ולשנות את דרכיו בהתאם לדרישותייך.

    שנית, במידה ותחליטי להתגרש, לראיות ישנה חשיבות רבה בכל הנוגע להליכי הגירושין. אם הצלחת להוכיח לבית הדין או לבית המשפט כי בן זוגך בגד בך, עשויות להיות לזה השלכות משפטיות כנגדו במספר נושאים שקשורים לגירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לשם הגשת ראיות – ניתן להיעזר בחוקר פרטי

      בכדי להשיג ראיות ברורות לבגידה – הן בשביל הוודאות שלך והן בתור הוכחה לבית המשפט – ניתן להיעזר בשירותיהם של חוקרים פרטיים. החוקרים הפרטיים מתמחים במעקב, צילום ותיעוד של בוגדים למיניהם.

      אולם לא תמיד יש צורך בכך. לפעמים ניתן להסתפק בהעתקה של אימיילים, הודעות וואצאפ ופייסבוק או בהקלטה של שיחות, ולוותר על ההוצאה הכספית שכרוכה בשכירת חוקר פרטי.

      האם ניתן לשקם את הנישואין?

      רבים שואלים: האם ניתן לשקם את חיי הנישואין לאחר בגידה? האם ניתן להשיב את האמון שנפגע?

      התשובה לשאלות הללו הינה סובייקטיבית – אף אחד לא יוכל לענות עליהן במקומך. עם זאת, באופן כללי ניתן לומר כי כאשר מדובר בבגידה שהיא בבחינת 'מעידה חד פעמית', קיים סיכוי טוב יותר לשקם את הנישואין – במיוחד אם הבגידה הייתה בעלת אופי מיני ולא רגשי.

      במידה ואת שוקלת את האופציה של שיקום הנישואין, עלייך לחשוב היטב האם זה יכול יעבוד. שאלי את עצמך: האם עדיין קיימת אהבה ביניכם? האם בן זוגך הודה בבגידה או שהוא ניסה להכחיש ולשקר? האם את בטוחה שהוא ניתק את הקשר עם המאהבת? האם תהיי מסוגלת, באופן אישי, להניח את סיפור הבגידה מאחורייך ולנהל איתו זוגיות בריאה?

      יש לחשוב היטב על הקשיים הכרוכים בגירושין

      מנגד, גם האופציה של גירושין אינה דבר פשוט, בפרט כאשר יש ילדים בתמונה. עלייך לחשוב האם באמת תסתדרי לבד אחרי הגירושין, האם תהיה לך אפשרות לעמוד על רגלייך מבחינה כלכלית, האם תוכלי לטפל לבדך בילדים.

      לפעמים האלטרנטיבה של הגירושין קשה יותר מאשר האלטרנטיבה של ספיגת הכאב ושיקום חיי הנישואין.

      במידה והחלטת להתגרש, חשוב שלא תשתפי את בן זוגך בתכניתך להתגרש ואף לא בחשד שלך שהוא בוגד

      החלטת להתגרש? פעלי בצורה נכונה

      במידה והחלטת להתגרש, חשוב מאד שלא תשתפי את בן זוגך בתכניתך להתגרש ואף לא בחשד שלך שהוא בוגד.

      עלייך לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה ולהיוועץ עמו כיצד לנהוג. ככל שתקדימי לפנות אל עורך הדין, כך תוכלי לתכנן את צעדייך בצורה טובה ונכונה יותר.

      מלבד איסוף הראיות אודות הבגידה ושכירת חוקר פרטי במקרה הצורך, יש לחשוב היטב לאיזו ערכאה כדאי לך להגיש תביעת גירושין – בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. לשתי הערכאות גישות שונות ביחס לבגידה, וייתכנו הבדלים משפטיים משמעותיים ביניהן.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף