LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    הסכם שלום בית וגירושין

    עבור זוגות שעומדים על סף גירושין אך שוקלים למצות את האופציה של שלום בית – הסכם שלום בית וגירושין הוא אופציה מצוינת. במאמר הנוכחי נסביר מהו בדיוק הסכם שלום בית וגירושין, אלו נושאים הוא כולל ומה הן היתרונות שלו.

    תוכן עניינים

    הסכם שלום בית וגירושין – מהו

    זוגות רבים חווים משבר מהותי בחיי הנישואין שמצריך שינוי של ממש. אך לא תמיד האופציה של גירושין היא הטובה ביותר עבורם. אחרי שנים רבות של נישואין, ובפרט כאשר יש ילדים בתמונה, גירושין אינם דבר פשוט.

    אחד הפתרונות היצירתיים למצב כזה הוא הסכם שלום בית וגירושין. הסכם זה למעשה מסדיר במסמך אחד גם את האפשרות של שלום בית וגם את האפשרות של גירושין.

    במסגרת הסדרת חיי הנישואין ניתן לכלול את אופן חלוקת המטלות בבית, אופן ניהול הכספים ואופן גידול הילדים וכדומה [נפרט בהמשך], ובמסגרת הסדרת הגירושין ניתן לכלול את כל הסוגיות הכרוכות בגירושין, ביניהן: חלוקת רכוש, מזונות, משמורת והסדרי ראייה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הסדרת חיי הנישואין בהסכם

      כאשר מסדירים את חיי הנישואין בהסכם, כדאי לפרט בצורה ברורה ככל הניתן כיצד יתנהלו חיי הנישואין מעתה ואילך. ככל שההסכמות תהיינה ברורות יותר כך יימנעו יותר חיכוכים ומריבות בין בני הזוג.

      ניתן לכלול בהסכם הן את אופן חלוקת המטלות בבית, הן את אופן חלוקת הכספים בבית והן את אופי חינוך הילדים.

      למשל, ניתן לקבוע באלו שעות על בני הזוג להיות נוכחים בבית ואיזו מטלה כל אחד מבצע. כמו כן, ניתן להסדיר את צורת הקשר של בני הזוג עם ילדים מנישואין קודמים ועם קרובי משפחה ומכרים, לרבות תדירות ביקורים וכדומה.

      בכל הנוגע לחלוקת הכספים, ניתן לקבוע כיצד יתחלקו ההכנסות, כיצד יתחלקו ההוצאות והאם בני הזוג ינהלו חשבון בנק משותף או נפרד.

      בנוסף, ניתן להסדיר סוגיות הקשורות לילדים, כגון: מסגרות הלימודים שבהן הם ילמדו, אופי החינוך בבית, משמעת וכדומה.

      כאשר מסדירים את חיי הנישואין בהסכם, כדאי לפרט בצורה ברורה ככל הניתן כיצד יתנהלו חיי הנישואין מעתה ואילך

      הסדרת סוגיות הגירושין בהסכם

      המטרה של הסכם שלום בית וגירושין היא לפתור את כל הסוגיות בדרך של הסכמה ולא בדרך של סכסוכים ותביעות משפטיות. משום כך יש להקדים תרופה למכה ולהסדיר גם את האופציה של גירושין.

      בד בבד עם ההסכמות בנוגע לחיי הנישואין, יש להגיע להסכמות גם בסוגיות הנוגעות לגירושין. יש להסדיר את הסוגיות הבאות: חלוקת הרכוש, משמורת והסדרי ראייה, מזונות ילדים, מזונות אשה, כתובה ועוד.

      כמו כן, ניתן להגיע להסכמה מי תהיה הערכאה השיפוטית בה ידונו הצדדים במקרה של גירושין – בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

      ככל שההסכמות בכל הנושאים תהיינה ברורות יותר, כך יימנעו בעתיד חיכוכים וסכסוכים.

      יש לבחון היטב עם בן הזוג מראה נכונות אמיתית לשלום בית

      הסכם שלום בית אינו יכול לאלץ את אחד הצדדים להישאר בנישואין בניגוד לרצונו. במידה ואחד הצדדים, לאחר החתימה על ההסכם, מחליט שהוא מיצה את האופציה של שלום בית ורוצה להתגרש – הרשות בידו.

      משום כך, במידה ויש חשש שבן הזוג השני אינו מעוניין בכנות בהסכם שלום בית, ומטרתו היא רק להוציא מכם ויתורים, יש לחשוב היטב לפני שחותמים על ההסכם.

      לסיכום:

      כאשר מתרחש משבר בחיי הנישואין, עשויה להיווצר דילמה: האם למהר ולפנות להליך גירושין בכדי לדאוג לאינטרסים שלכם או לנסות את האופציה של שלום בית.

      במקרה של דילמה כזו – הסכם שלום בית וגירושין יכול להוות פתרון מצוין. ההסכם נותן בעצם מענה כפול: גם נותן אפשרות להציל את הנישואין על ידי הסדרה ברורה של חיי הנישואין וגם מסדיר את הגירושין במקרה שהאופציה של שלום בית לא תצלח.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף