LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    להתגרש עם תינוק בן שנה

    התינוק שלכם רק בן שנה, וכבר עולות אצלכם מחשבות על גירושין. האם כדאי להמתין עם הגירושין עד שהילד יגדל קצת? או שאולי להיפך – מוטב להתגרש עם תינוק כול עוד הוא אינו סובל מפרידת הוריו? על גירושין עם תינוק – במאמר שלפניכם.

    גירושין עשויים להתרחש בכל שלב במהלך החיים. החל מגירושין זמן קצר לאחר החתונה, וכלה בגירושין לאחר עשרות שנים של נישואין. לעתים הסיבה לגירושין היא העדר התאמה בין בני הזוג, לעתים הסיבה היא בגידה, ולעתים מדובר פשוט בתחושת מיצוי של הקשר.

    כאשר ההחלטה להתגרש נופלת בתקופה רגישה, מקובל להמליץ לבני הזוג להמתין עם ההחלטה לזמן רגוע יותר. מסיבה זו, רבים ממליצים שלא לקבל החלטה על גירושין בזמן היריון. תקופת ההיריון היא תקופה רגישה וסוערת עבור שני בני הזוג, וכעסים הדדיים המתעוררים בתקופה זו אינם מלמדים בהכרח על טיב היחסים האמיתי בין בני הזוג, אלא אולי בעיקר על המצב הרגיש שלהם.

    לאור זאת, עולה השאלה: האם כדאי להתגרש כאשר יש לכם תינוק בן שנה, או שכדאי להמתין עם הגירושין לגיל מאוחר יותר של הילד? אם כן – לאיזה גיל?

    תוכן עניינים

    מדובר בתינוק הראשון שלכם? יתכן  שכדאי להמתין עם ההחלטה להתגרש

    לא מעט בני זוג חושבים על גירושין דווקא לאחר הרחבת התא המשפחתי.

    לעתים, במקום שהולדת הילד תוסיף שמחה ודבק מאחד למשפחה, היא גורמת למשבר של ממש בין בני הזוג, עד כדי רצון להתגרש. תינוק חדש דורש תשומת לב והשקעה בלתי פוסקת, ולפעמים העיסוק בתינוק בא על חשבון היחסים בין בני הזוג.

    משום כך, יועצים זוגיים רבים ממליצים לתת זמן הסתגלות להרחבת התא המשפחתי ולא למהר להתגרש. משברים בתקופה רגישה זו עשויים לחלוף מעצמם עם הזמן, וחבל לקבל החלטות הרות גורל ברגעים של חולשה.

    המלצה זו יפה שבעתיים כאשר מדובר בתינוק הראשון של בני הזוג. המעבר מזוג צעיר וחסר דאגות לזוג הורים לילד משותף הוא מעבר חד מאד.

    במצב כזה, אך טבעי הוא שייווצרו חיכוכים בין בני הזוג, ואין למהר להסיק מכך על חוסר התאמה כללי ביניהם. משום כך, אם עולות לכם מחשבות על גירושין כאשר הילד הראשון שלכם עדיין בן שנה, יתכן שכדאי לכם לחכות עם ההחלטה להתגרש עד לתקופות רגועות יותר.

    אם יש מחשבות על גירושין והילד הראשון שלכם עדיין בן שנה, יתכן שכדאי לכם לחכות עם ההחלטה להתגרשאין אצל ילד 'גיל נכון' לגירושין של הוריו

    מלבד השאלה האם ההחלטה להתגרש נכונה, עולה שאלה נוספת: מתי כדאי להתגרש. כלומר, גם אם ההחלטה להתגרש היא סופית, עדיין נותר להחליט מתי לעשות זאת.

    בשאלה זו ישנם צדדים לכאן ולכאן. מצד אחד, ילדים סובלים בגירושין של הוריהם ואף עלולים להאשים את עצמם בכך שהוריהם נפרדו.

    מסיבה זו, לכאורה מוטב להתגרש כאשר הילד עדיין תינוק ואינו מבין את משמעות הגירושין. כך הוא יגדל אל תוך המציאות החד הורית, ולא יכיר אופציה אחרת. מאידך, אפשר לומר בדיוק ההיפך.

    ילד זקוק לנוכחות של שני הוריו בחייו, וחשוב שהוא יחווה את שניהם בסביבה טבעית. משום כך, לכאורה עדיף שהילד יחווה את ההורות המשותפת של שני הוריו זמן מה, ורק אחר כך יחווה את המציאות החד הורית לאחר הגירושין.

    בשורה התחתונה, קשה לתת המלצה באיזה גיל של הילד כדאי להתגרש. אין אצל הילד 'גיל נכון' לגירושין של הוריו, ובכל גיל ישנם קשיים הייחודיים לאותו גיל. מה שכן חשוב עבור הילד הוא שאתם, ההורים, תעשו הכל על מנת שלא לחשוף אותו לעימותים ביניכם. ככל שילד נחשף פחות לכעסים ההדדיים בין הוריו, כך הוא נפגע פחות מהגירושין.

    *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף